|
|
|
|
|
|
|
Otázka nebyla ještě zadána. |
|
|
|
|
|
Počet odpovědí: 0
|
|
|
|
|
19.04.24 |
12:40 |
Anonymous |
19.04.24 |
02:13 |
App.start |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
29.12.16 |
Zápisy z akcí KPCP |
16.02.16 |
Zápisy z akcí KPCP |
15.02.16 |
Zápisy z akcí KPCP |
19.01.16 |
Soutěž KPCP |
09.04.10 |
Soutěž KPCP |
|
|
|
|
|
|
|
Svatojánské proudy - Fotografie č.9 |
|
|
|
|
|
Detailní pohled na hráz Slapské přehrady. Mimochodem přehrada je zajímavá také tím, že její elektrárna není postavena ve zvláštní budově tak jako je tomu u drtivé většiny přehrad běžných, ale náchází se přímo v tělese hráze. Pro představu, její okna jsou ta, co vidíte kousek nad vodní hladinou v řadě pod ''skokanskými můstky''. A zase něco historie k přehradě:
První rozhodnutí o stavbě Slapské přehrady pochází již z roku 1933. Tehdy měla být jednou z tzv. štěchovických přehrad, ale stavba byla odložena. V roce 1949 byla stavba znovu schválena, došlo k vypracování nového projektu (starý počítal s vybudováním hráze jěště před poslední zatáčkou nynější přehrady) a ještě v témže roce začaly práce na odtokovém tunelu, příjezdových silnicích a na sídlišti. Koncem roku 1951 se začala budovat hráz v Třebenicích (91,7 ř. km.). Spotřebováno bylo 350 000 m 3 betonu, 40 000 vagónů kamene, 6 300 vagónů písku a 5 800 vagónů cementu. V dubnu 1954, po více jak 2 letech práce, se přehrada začala naplňovat. V říjnu pak byla spuštěna první ze třech turbín slapské elektrárny. V roce 1954 byl také zahájen provoz lodní dopravy.
Význam nádrže je mnohoúčelový. Především však ochrana před velkými vodami. První zatěžkávací zkoušku přehrada prodělala již v červenci 1954 a zachránila tak Prahu před povodní.
|
|
|
|
|
Velikost souboru: 45,70kB |
|
|